Pressrelease:
Lundin Revisionsbyrå ansluter sig till Nexia Sverige
25 september, 2020

Lundin Revisionsbyrå i Göteborg växer, med ett större antal kunder med behov av ett internationellt nätverk. Mot bakgrund av detta ansluter sig nu företaget till Nexia, ett ledande, globalt nätverk av oberoende revisions- och konsultbyråer. Expansionen innebär också att man söker fler medarbetare som kan vara en del av Lundin Revisionsbyrå i de nyrenoverade lokalerna i Vasastaden i Göteborg.

Nexia International rankas som nummer 9 bland världens revisions- och konsultbyråer, med över 700 kontor i 122 länder och mer än 32 000 medarbetare. Nexia Sverige har sedan 1997 representerats av Nexia Revision Stockholm. Nu har alltså även Lundin Revisionsbyrå i Göteborg anslutit sig.

Nexia har under en längre tid letat efter fler kollegor i Sverige och särskilt på Västkusten.

”Vi vill växa, och med en hög efterfrågan på våra tjänster har behovet funnits en tid och vi har noggrant sökt efter en byrå som håller de höga krav som ställs inom vår organisation. Lundin delar redan idag våra värderingar om kvalitet, personligt engagemang och långsiktiga relationer” säger Anders Lundgren, partner på Nexia Revision Stockholm.

Lundin Revisionsbyrå är en expansiv fullservicebyrå för redovisning och revision mitt i Vasastaden i Göteborg. Företaget etablerades 2006 och jobbar med ägarledda fåmansbolag och har även ett snabbt ökande antal internationella klienter. Deras kännetecken är kunskap och engagemang i kombination med ett långsiktigt partnerskap med sina klienter.

”Byrån har växt mycket de senaste åren och några av våra klienter behöver enkelt tillgång till ett internationellt nätverk med hög kvalitet. När jag blev kontaktad av Nexia i Stockholm kände jag direkt att detta var rätt”, säger Henrik Lundin, VD på Lundin Revisionsbyrå.

Lundin Revisionsbyrå utökar för närvarande sina lokaler och söker samtidigt fler medarbetare som vill vara en del i bolagets resa tillsammans med Nexia. Det internationella nätverket har redan bidragit till att bolaget fått in flera spännande klienter, såväl lokala som internationella.

”Vi ser ljust på framtiden tillsammans – vi kompletterar varandra väl”, säger Anders Lundgren och Henrik Lundin.

För mer information kontakta:

Henrik Lundin, Lundin Revisionsbyrå
henrik.lundin@lundin.se
031-745 20 31

Anders Lundgren, Nexia Sverige
anders.lundgren@nexia.se
08-562 561 22

Nexia Sverige är medlem i Nexia International, ett ledande globalt nätverk av oberoende revisions och konsultbyråer. När du väljer en Nexiabyrå får du en mer lyhörd, mer personlig, partnerstyrd service oavsett var i världen du befinner dig.

www.lundin.se/revision

www.nexia.se